Kikelet (március) hava 1.-jén
1907-ben e napon született Barényi Béla magyar származású osztrák mérnök, föltaláló († 1997).

Barényi Béla termékeny föltaláló volt, akinek alkotó elméje (zsenialitása) Edisonéhoz mérhető.
Több mint ezer szabadalma volt már a `30-as években a Mercedes meg a Volkswagen gyárakban, ahol dolgozott… Összesen több, mint 2500 találmánya volt. Barényi találmányainak gazdag örökségét a hajdani Habsburg Birodalom fővárosában, Bécsben, a Technisches Museumra hagyta.
Ez a gyűjtemény megérdemelne már egy önálló Barényi Múzeumot !!!
Természetesen… Magyar támogatással…
Akár a megújított szülőházában…

Barényi a járműbiztonság területén alkotott a legtöbbet, az autógyártásban a biztonság-tervezés atyja !
Az 1940-es években ő vezette be a biztonsági törésteszteket is az autógyártásba.

A Ferdinand Porsche által 1936-ban bemutatott Volkswagen Bogár konstrukciója gyanúsan hasonlított Barényi terveihez, aki erősen bírálta a „Bogár” merev, ütközéskor életveszélyes kormányszerkezetét is ! (Ennek lett áldozata többek között Bubik István is.)

Barényi Béla a személyét ért méltatlan támadások miatt végül pert indított, amit 1955-ben meg is nyert. Kárpótlásul jelképes eggymárkás kártérítést kért ! Igazi Magyar Úriember volt !
Bár ma láthatnánk Hozzá hasonlóakat !
Sötétben suttyon sunnyogók helyett…
Barényi Béla Élettörténete méltó Magyar Filmet érdemelne !!!
Örökkön lobogó, hazafias szerénytelenségem ugyan nem bizonyult elég jónak a filmrendezői szakra ebben a mai honvesztő libsi homokozóban, de a nálam sokkal tehetségesebbek bizonyosan álmodják már a Barényi filmjét is…
Sokkal szebben, sokkal jobban !!! Mint ahogy magam tehettem volna…
Barényi Béla 1997-ben húnyt el.
Talán egyszer Magyarországon is megkapja majd a kellő tiszteletet és Német- meg Olaszország után végre nálunk is neveznek el róla néhány utcát… népirtó kommunisták, hétországraszóló senkiháziak, meg más hazaárulók helyett…
Eggyetlen ipari utat sikerült eddig elnevezni róla Magyarországon, Kecskeméten a Merci gyár mögött…
Ajánlott olvasmány: https://www.hunita.hu/hunita_cikkek/2025/03/01/barenyi-bela/
A magyar, aki milliók életét mentette meg…

1961-es Mercedes-Benz 220 SE: a világ első kupéja, amely Barényi szabadalma alapján kapott biztonsági utascellát…
BARÉNYI BÉLA, AZ AUTÓGYÁRTÁS EDISONJA
Olvasói hozzászólás :
Kedves Laci!
Mint nyugalmazott autós szaki, örömmel vettem, hogy Ilyen magyarokkal is foglalkozol.
Néha csodálkozom, hogy hogy van annyi időd?
Ide idézem, amit írtál:
„Bár ma láthatnánk Hozzá hasonlóakat !”
Akad ilyen is! Anisits Ferenc.
Azért szívem csücske, mert kolléga. Mezőgazdasági gépész, mint magam.
Nyugat európai autós körökben dízel pápának hívták. Ő vezette a BMW dízel programját.
Magyar újságban olvastam, de nem őriztem meg:
Amikor a BMW-hez került, átnézte a szerződéseket, és némelyiket javasolt felmondani.
Kellő indoklással a vezérek el is fogadták. Utána egy alkalommal puhította főnökét, hogy milyen
autót kellene csinálni. A főnök meghallgatta, és mondta: Nem megvalósítható!
Mire Ferenc zsebbe nyúlt, elővette a kulcsot, odaadta főnökének, hogy ott áll lent a kapuban, próbálja ki!
A főnök kipróbálta, majd mondotta: Csinálják!
Az ő érdeme, hogy Nürburgban, a 24 órás versenyen a verseny történetében először, dízel nyert.
(24 óra, meg lehet állni tankolni, sofőrt cserélni, és az nyer, aki több kört tesz meg)
a dízel azzal nyert, hogy kevesebbet kellett tankolni.
No! Köszönöm a sok értékes információt, Talán én is adok hozzá ötletet.
SÁNDOR
Tóth Sándor
2024 március 2., Szombat 16:11
Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...