1922-ben e napon több magánvállalat összevonásával megalakult Budapesten a BSZKRT közlekedési vállalat…
Beszkárt villamos és autóbusz Budapesten az eredeti Erzsébet-híddal a háttérben, közlekedés még angolosan, a másik oldalon… balrahajts !
Pest első szárazföldi személyszállítási vállalkozása Kratochwill János nevéhez fűződik: 1832 július 1.-jén – párizsi mintára – elindította első omnibuszjáratát. A pesti omnibusz a Duna-part és a Városliget között közlekedett, meghatározott útvonalon és meghatározott időpontokban. Ezek a járművek 12-24 személy befogadására voltak képesek. A rákövetkező években számos vállalkozás indított omnibuszjáratokat Pesten és Budán egyaránt.
Mintegy három évtized múlva, 1866 július 30.-án Károlyi Sándor gróf üzembe helyezte az első lóvasútvonalat (újpesti lóvasút) a mai Kálvin tér és az Újpesti vasúti híd között.
Vállalkozása, a Pesti Közúti Vaspálya Társaság később több vonalat is indított.
A budai oldalon 1868 május 18.-án helyezték üzembe az első lóvasútvonalat, ezt a Budai Közúti Vaspálya Társaság üzemeltette.
A Margit híd megépülése (1876) után a két vállalkozás összekülönbözött a Margit hídi vonal tulajdonlásán. Ennek következménye az lett, hogy a tőkeerősebb pesti vállalat fölvásárolta a budai társaságot, és 1878-ban megalakult a Budapesti Közúti Vaspálya Társaság, a BKVT.
A Budapest Székesfővárosi Közlekedési Részvénytársaság, röviden BSZKRT [ejt: beszkárt] az 1923–49 között működő, Budapest közösségi közlekedését igazgató vállalat volt.
Azután jött az államosítás meg a kommunista propaganda…
Ajánlott olvasmány még :
1903-ban Mag (október) hava 6.-án napon adták át az Erzsébet hidat a forgalomnak.
A híd légies megjelenése Nagy Virgil építész remekműve volt…
Sajnos a mai nyomorúságos korcs csak ennek hitvány mása Sávoly Pál otromba áttervezésében és a szocialista újjáépítésben…
…hiszen a II. Ukrán Front lerombolta az eredetit…
A SZOVJET FELSZABA-DÚLÁS NAPJÁN…
Szelek (április) hava 4.-e a szovjet felszaba-dúlás napja… Magyarország romokban… és még ünnepeltették is velünk a megszállók eggy fél évszázadig…
Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...