Scroll To Top

Tögye csak mindönki, amit tönnie köll,
És mindön úgy lössz, ahogy lönnie köll !

Az első emberi meghajtású repülőgép – a repülő tekerékpár…

Enyészet (november) hava 9.-én

1961-ben e napon repült először Gossamer Condor… 

File:Gossamer Condor - NARA - 17497963 (cropped).jpg - Wikimedia Commons
Lasham repterén, Derek Piggott irányításával elérte a 650 méteres magasságot…

Elgondolni is szédítő, hogy milyen más lenne ma a világ, ha a légszennyező gépek fejlesztésére szánt sok milliárdnyi órát és számlálhatatlan összegeket ennek a csodának a további fejlesztésére használják föl…

Az ember egészséges mozgása által mozgatott gépek fejlesztése a teljes emberi környezet elpusztítása helyett… Ép egészséges testű és lelkű emberek az elpuhult tömegek tohonya nyomora helyett…

A Gossamer Condor az első emberi meghajtású (irányítható) repülőgép. 

Azóta is csak csodabogárnak, nevetett különcnek számít, aki ilyet épít !!!
MIért is ?! Csakis azért, mert az emberi butaság határtalan…

„Semmi sem kelti bennünk annyira a végtelenség érzetét, mint a(z emberi) butaság.” 
(Ödön von Horváth)

Ezt ismételte meg eggy követ fújva Eggykő mester is egy kissé tréfásabb modorban : “Two things are infinite, the universe and human stupidity, and I am not yet completely sure about the universe.” … vagyis : „A világon két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. Bár az elsőben nem vagyok egészen bizonyos.” (Albert Einstein)

Paul MacCready és Peter Lissaman gépe az AeroVironment gyártásában el is nyerte a Kremer-díjat 1977-ben. A Kremer-díjat 1959-ben alapította Henry Kremer, brit iparos, aki 50,000 fontos díjat ajánlott föl annak a csoportnak, aki emberi meghajtású repülőgépet tud létrehozni…

Miért nincs sok ilyen díj ?
Miért nem szempont az ember egészségét szolgáló gépek fejlesztése ???

Követői lettek még a Gossamer Albatross és a Gossamer Penguin

Ez az a közlekedési eszköz, amely igazán megérdemelne minden fejlesztési támogatást! – Ehelyett jelenleg a légszennyezést támogatja a világ csaknem minden állama, úton és levegőben eggyaránt… Na eziránt kellene minden takonyagyúnak az „ÉRZÉKENYÍTÉS” !!!!

És a tekerve repülő távlatok…

és a megszállottak csak folytatják, amit az egész emberiség ügyeként minden repülésznek támogatnia kellene…

Itt a jelenlegi tekerrepülő bajnok :

Ossza meg:

Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...

A szerzőről

Dr. Szabó László

A MAGYAR KULTURÁLIS ÖRÖKSÉG ALAPÍTVÁNY ALAPÍTÓJA
CSALÁDORVOS, AKI HISZ A CSALÁDBAN,
DE NEM HISZ A GYÓGYÍTHATATLAN BETEGSÉGEKBEN,
NEMZETÜNK BETEGSÉGÉNEK ORVOSLÁSAKÉNT PEDIG HISZ MAGYARORSZÁG FÖLTÁMADÁSÁBAN

Kalendárium

Ady szavaival élünk és túlélünk :

Most perc-emberkék dáridója tart,
De építésre készen a kövünk,
Nagyot végezni mégis mi jövünk.
Nagyot és szépet, emberit s magyart.

Ady Endre 1908-ban, 31 évesen (Székely Aladár felvételén)