Scroll To Top

Nem kérünk a fasiszlám terrorból!
Már kaptunk belőle 150 év kóstolót !
Azóta is csonkák és nyomorultak vagyunk...

Kerékpárút-hállózat épül a Körösök Völgyében

Több mint száz kilométer hosszú kerékpárút építési program megvalósítása kezdődik tavasszal a Körösök által határolt természetes földrajzi térségben, a Körösök Völgyében Csonka-Magyarországon és a keleti elcsatolt részeken (Romániában.)

Tavasszal egy 27,7 kilométer hosszú kerékpárút építése kezdődik másfélmilliárd forintból EU-támogatás segítségével, ami Békéscsaba belvárosából indul és Nagyszalonta belvárosáig tart – mondta a nyertes pályázó, Körösök Völgye Natúrpark Közhasznú Egyesület munkaszervezetének vezetője, Kovács Krisztián.
A szervezet február 22-én írja alá a szerződést a kivitelezővel, a programban részt vevő három békés megyei településsel, Békéscsabával, Dobozzal és Sarkaddal, román oldalon Nagyszalontával. A turisztikai célú beruházás több mint 1,4 milliárd forint EU támogatásban részesül a magyar-oláj (román) programokra elkülönített brüsszeli keretből, az önerő öt százalék. – A fejlesztés célja Körösök-völgye természetes földrajzi térség aktív- és öko-turisztikai kínálatának összekapcsolása a térség hévvizes (termál) turizmusával, önálló arculat kialakítása a Tisza-tóhoz hasonlóan – mondta Kovács Krisztián.

A kerékpárút építése tavasszal kezdődik, Békéscsabáról indul, Doboz községet érintve halad át Sarkadon, a gúnyhatárt Méhkeréknél lépi át és onnan vezet Nagyszalontára. A kivitelezési munkálatok 2012. októberben fejeződnek be. Az egyesület benyújtotta a kerékpárút második üteme építéséről szóló pályázatát, a dokumentum a döntéshozók jóváhagyására vár. A második ütem keretében új útszakaszok épülnek a csonkamagyar oldalon, majd a gúnyhatáron túl Nagyszalontától folytatódik az építés Madarász településig, a kerékpárút hossza összesen 14,67 kilométer lesz, a beruházás tervezett költsége meghaladja a hétszáz millió forintot.

Egy új, 72 kilométer hosszú kerékpárút építése is szerepel az egyesület tervei között, elkezdődött az útvonal műszaki tervezése, száz millió forint EU-támogatásból. A tervben (projektben) öt Békés megyei és három elcsatolt (romániai  megszállás alatt álló) település vesz részt. A kerékpárút Köröstarcsánál a Kettős Körös töltésétől indul, a nyomvonal Mezőberény, Békés, Doboz és Békéscsaba töltésein keresztül halad és Gyulát elhagyva tér át az út a Fekete Körös töltésére, hajdani és leendő Arad vármegyénk északi vidékére: Nagyzerind, Miske és Simonyifalva irányában.

Arad vármegye terképeKattintson a terképre (majd a jobb fölső sarkára) a nagyításhoz!

(MTI nyomán, Dr.Sz.L.)

A „hálló” természetössen két „l” mindön tisztös szögedi ajkán. Régönte így mondták ezt országszerte. Az akadémia „helyesírási” baklövései bennünket – ha szomorítanak is, de – különösebben nem érintenek, így mi ma is magyarul mondjuk és írjuk, tisztösséggel: két „l” -lel. Mög is értjük így a hállón háló halászt, mög nem is keverjük így a hállóingöt a hálóinggel… (Dr. Sz. L.)

Ossza meg:

Ha tetszik írásunk, ajánlhatja másoknak is!
A túlélés útja ma magyarul gondolkodni...

A szerzőről

Admin

Webadminisztrátor

Kalendárium

Illő napi filmajánló